martes, 28 de enero de 2014

Tema 2 Xestión de usuarios e permisos

Creación de grupos de usuarios
Linux e Windows son sistemas multiusuario. Isto permite que varias personas poidan usar o mesmo ordenador para realizar as súas tareas.
Ambos sistemas operativos xestionan a información asinando contas aos distintos usuarios. Dependendo do tipo de usuario, e os permisos que teña, o sistema lle permita o aceso aos recursos aos que esté autorizado.Tanto en Linux coma en Windows, existe un usuario particular que ten dereitos especiais para crear novos usuarios, eliminalos, arrancar certos servizos, instalar ou desinstalar aplicacións... As súas capacidades son similares ásque definimos como ''modo privilexiado'' de aceso ao ordenador. Os demais usuarios, polo xeneral, so contarán co ''modo protexido'' de aceso ao ordenador.

Creación de grupos de usuarios

Identificación
Para entrar nun sistema operativo multiusuario solicítase un nome de usuario (login) e unha contrasinal (password).
Unha vez introducidos estos datos, o sistema operativo permite o acceso aos recursos que se teñan autorizados dependendo do tipo de usuario.

Identificación

Xestión de contas
Contas en Windows
As contas dos usuarios xestiónanse dende Contas de usuario en el Panel de control.
Pódense crear novas contas, modificar o eliminar as existentes, etc


Contas en Linux
Os usuarios e grupos de Linux configúranse dende as ferramentas de configuración do sistema.

Xestión de contas

Espazo de traballo
Ao espacio de traballo dun usuario se lle chama Conta de usuario. A  cada conta se lle asina un directorio específico no disco duro onde se almacena toda a información de cada usuario, seus documentos, favoritos, personalización do escritorio, etc.
Por exemplo, a conta de usuario María almacénase do seguinte modo:

               Sistema Operativo                      Directorio
               Windows                              C:/Documents and Settings/maria
               Linux                                            /home/maria

Tipos de usuarios
Normalmente no sistema existe un Administrador e o resto son Usuarios.
Administrador ou root. Posúe todos os dereitos en todos os modos. Root é chamado tamén superusuario. Normalmente esta é a conta de administrador. O usuario root pode facer moitas cousas que un usuario común non pode, tales como cambiar o dono ou permisos de arquivos e enlazar portos de numeración pequena. Non é recomendable utilizar o usuario root para unha simple sesión de uso habitual, xa que pon en risco o sistema ao garantir acceso privilexiado a cada programa en execución. É preferible utilizar unha conta de usuario normal e utilizar o comando o seu para acceder aos privilexios de root en caso de ser necesario.
• Usuario. Os usuarios do sistema ou usuarios cliente son persoas que se conectan ao sistema para facer uso dos servizos que este lles proporciona. Dentro dos usuarios do sistema podemos distinguir diferentes perfís ou niveis de usuario, e dependendo do devandito nivel posuirá máis ou menos privilexios na súa estanza dentro do sistema C.E.V.
Tamén debemos engadir que un usuario dentro do sistema pode pertencer a diferentes perfís, sempre cunhas restricións lóxicas.
• Grupo. Os usuarios asócianse en forma de grupos para facilitar certas tareas, como compartir recursos. Cada usuario podrá acceder a seus propios recursos e aos do grupo ao que pertencen. Algúns exemplos son Alumnos, Profesores, Invitados, etc.

Tipos de usuarios


Adjudicación de permisos en Linux
En Linux os permisos son de lectura (r), escritura (w) e execución (x). Hai que especificar cada un destos permisos para o Propietario e para o Resto de usuarios.
Para establecer permisos:
1. Facer clic co botón dereito do ratón sobre o arquivo ou carpeta e seleccionar Propiedades.
2. Seleccionar a pestaña Permisos.
Os permisos dos arquivos móstranse como unha liña de 10 letras. O significado de cada letra é o seguinte:

Significado de cada letra
Adxudicación de permisos en Windows
Para definir, ver, cambiar ou quitar permisos de arquivos e carpetas en Windows:
1. Facer clic co botón dereito do ratón no arquivo ou carpeta e seleccionar Propiedades.
2. Seleccionar a pestaña Seguridade. Móstrase un listado de todos os grupos ou usuarios que teñen dereitos sobre o obxecto.
3. Utilizar o botón Quitar para eliminar os usuarios que non teñan acceso, ou ben, Agregar para engadir novos usuarios.
4. Ao seleccionar un grupo ou usuario móstranse os Permisos de usuario de que dispoñe podéndose permitir ou denegar cada un deles.
Se a ventana Propiedades non se mostra a pestaña Seguridade:
1. Facer clic en Inicio.
2. Entrar no Panel de control.
3. Seleccionar Aparencia e temas.
4. Entrar en Opcións de carpeta.
5. Na pestaña Ver, desactivar a casilla Utilizar uso compartido simple de arquivos, que se encontra no apartado Configuración avanzada.


Páxina web que ten que ver

No hay comentarios:

Publicar un comentario